وضعیت فعلی بازار فعلا به واسطه شرایط حاکم به نفع مصرف ‌کننده نهایی تغییر وضعیت داد

بازار فولاد هفته جاری را نیز در اوج بی رمقی آغاز کرد به طوری که شاهد کاهش و یا ثبات در اکثر حوزه ها خصوصا قیمت پروفیل قوطی و میلگرد می باشیم. به نظر می رسد که بارندگی های گسترده و تغییرات آب و هوایی به کمک مشکلات ترابری آمده تا با همراهی محدودیت ‌های موجود در حوزه های صادراتی و روند نزولی قیمت های جهانی؛ بازار فولاد داخلی را از حالت بی رمق به وضعیت انجماد نزدیک تر نماید. به گفته گزارشگر فولاد علی رغم این که خبرهای منتشره حاکی از عادی شدن وضعیت ترابری در اکثر مبادی کشور بوده ؛ با خدمات جهان آهن آشنا شوید.

اما گزارشات رسیده و شنیده ها از برخی از آهن فروشیها بیان کننده این نکته است که برخی از کالاهای خریداری شده آن ها  تقریبا از ۲۰ روز گذشته تا به امروز؛ هنوز تحویل داده نشده و این مشکل که به طور مشخص متاثر از اختلالات ترابری بوده هنوز به طور کامل به حالت عادی تغییر وضعیت نداده است.

از طرفی تغییرات آب و هوایی و بارش های پیوسته و به طور کلی ورود به نیمه دوم سال و کاهش قابل توجه تقاضای مصرفی هم عامل مهم دیگری بود که در کنار اختلالات ترابری و برخی متغیرهای دیگر؛ موجب شد تا تغییر وضعیت به وجود آمده افزایشی قیمت پروفیل قوطی و سایر محصولات متاثر از مهندسی عرضه؛ تنها یک روز دوام آورده و مجددا بازار وارد فاز سکوت و رکود گردد.

از قیمت آهن اطلاع داشته باشید.