جهش بازار فولاد در روزهای پایانی هفته گذشته

بازار فولاد خصوصا قیمت میلگرد و تیرآهن در روزهای پایانی هفته گذشته متاثر از نوسانات ارز و اخبار سیاسی دستخوش افزایش شد. همان طور که قبلا هم گفتیم با توجه به عرضه های مداوم و کوچک  محصولات فولادی در بورس کالا رنج‌ مناسب نوسان در حوزه قیمت میلگرد حاصل از شمش القا ( به غیر از کارخانجات استان آذربایجان که معمولا فاصله قیمتی تا ۳۰۰ تومان با بقیه مبادی دارند) بین ۴۲۰۰ الی ۴۳۰۰ می باشد و با عبور از این مرز مجددا وارد فاز رکود می شویم. اما در بحث قیمت تیرآهن ذوبی، به دلیل صادرات خوب تیرآهن ها به خصوص تیرآهن ۱۴ به کشورهای همسایه به خصوص مرز زمینی افغانستان، در محموله های کوچک، شاهد تقاضای بهتری به نسبت میلگرد و در نتیجه قیمت های بالاتری مواجه هستیم.

بررسی بازار فولاد در بحث حمل و نقل

بارگیری ها از ذوب آهن و اکثر کارخانجات سطح استان در حال عادی سازی است. رقم افزایش کرایه حدود ۲۰ الی ۳۰درصد می باشد. هر چند این افزایش بدون مجوز و یا نامه وزارت در حال انجام است. در روز چهارشنبه هفته گذشته بارگیری ها به اکثر نقاط از جمله انبارهای تهران، و استان های شمالی و جنوبی انجام شده است. امید آن که با رسیدن محموله های ذوبی به مقاصد، روال بارگیری به حال عادی بازگردد. فعلا تنها معضل ظاهرا در استان یزد و مربوط به کارخانه های بافق و ابرکوه است. در کل در روز پنج شنبه شاهد بازاری آرام و با حداقل تلاطم و تغییرات بودیم.

(با خدمات جهان آهن آشنا شوید.)

موضوعی که مدتی است باعث نارضایتی برخی از خریداران گردیده ، بحث تاخیر در بارگیری و ارسال کالا در برخی از مبادی است که بنا بر گزارشات رسیده این پروسه در این مبادی کمی طولانی شده و گزارش هایی از سمت برخی فعالان داشتیم که برخی از آن ها حتی بیش از ۱۵ روز است که در انتظار تحویل کالاهای خریداری شده خود هستند و هنوز موفق نگردیده اند.(از قیمت آهن اطلاع داشته باشید.)

از سمت ترابری خبرها اما مثبت شنیده می شود؛ شنیدیم که کانال های ارتباطی مبادی نواحی مختلف کشور به خصوص مبادی جنوبی؛ که بیشتر با اختلال ترابری مواجه بودند؛ به تدریج در حال بهبود و روان تر شدن هستند که امید آن می رود این تاخیرهای به وجود آمده تا اوایل هفته جاری مرتفع گردد.