مراحل سوله سازی در جهان سوله :

1-طراحی سوله مطابق با آئین نامه های نظام مهندسی کشور در کوتاه ترین زمان توسط تیم طراحی حرفه ای جهان سوله مطابق با اقلیم و میزان بارش برف و باد و زلزله شهر محل اجرای سوله.

2-اجرای فنداسیون مطابق نقشه های اجرائی کنترل شده نسبت به میزان تراکم خاک محل اجرای سوله

3-ساخت و مونتاژ اسکلت فلزی سوله با دستگاه اتوماتیک سوله که در کیفیت مونتاژ و دقت آن نقش به سزائی دارد.

4-جوشکاری قطعات سوله توسط دستگاه های Co2 و پرسنل ماهر و مجرب

5-رنگ آمیزی قطعات سوله به دو روش اسپاترزدائی و تمیز کاری و رنگ آمیزی الکیدی که مناسب مناطق معتدل و خشک و مرکزی کشور است. و روش دوم که قطعات سندبلاست و اسپاتر زدائی و پرایمر و در لایه های مختلف رنگ آمیزی اپوکسی و پلی اورتان انجام می گیرد که این نوع رنگ آمیزی مناسب مناطق جنوبی و شمالی و مناطق مرطوب کشور و کاربردهای محیط اسیدی و شیمیائی است.

6-اجرای پوشش سقف سوله با انواع مختلف که شامل ورق های رنگی و گالوانیزه با انواع عایق پشم شیشه، پشم سنگ، فوم، کارتن پلاست، پلی کربنات، توری مرغی، توری پلاستیکی، ساندویچ پانل و غیره صورت می پذیرد.

7-اجرای دیوار چینی سوله که با روش های آجرنما، ساندویچ پانل، قوطی کشی و ورق بندی، قوطی کشی و پلی کربنات انجام می پذیرد.

8-اجرای کف سازی سوله که با روش های بتن معمولی و ماله پروانه ای و بتن ریزی مسلح با انواع مش بندی و الموتوربندی انجام می شود.

9-اجرای درب و پنجره که با پنجره پروفیلی، پنجره دو جداره، قوطی کشی و پلی کربنات و انواع درب لولائی و درب ریلی صورت می پذیرد.

10-اجرای جرثقیل سقفی در تناژهای مختلف مناسب با کاربری سوله و محل اجرای آن که شامل نصب تراورز ، پل و راهبر طولی به دو روش تک پل و وینچ آویز و دو پل و وپنچ و کالاسله ، سیستم برق رسانی عرضی و طولی و تابلو  برق و این مرحله انتهایی ساخت سوله است.