all in two

قیمت آهن ، قیمت روز آهن ، قیمت آهن آلات

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

جهش بازار فولاد در روزهای پایانی هفته گذشته

جهش بازار فولاد در روزهای پایانی هفته گذشته

بازار فولاد خصوصا قیمت میلگرد و تیرآهن در روزهای پایانی هفته گذشته متاثر از نوسانات ارز و اخبار سیاسی دستخوش افزایش شد. همان طور که قبلا هم گفتیم با توجه به عرضه های مداوم و کوچک  محصولات فولادی در بورس کالا رنج‌ مناسب نوسان در حوزه قیمت میلگرد حاصل از شمش القا ( به غیر از کارخانجات استان آذربایجان که معمولا فاصله قیمتی تا ۳۰۰ تومان با بقیه مبادی دارند) بین ۴۲۰۰ الی ۴۳۰۰ می باشد و با عبور از این مرز مجددا وارد فاز رکود می شویم. اما در بحث قیمت تیرآهن ذوبی، به دلیل صادرات خوب تیرآهن ها به خصوص تیرآهن ۱۴ به کشورهای همسایه به خصوص مرز زمینی افغانستان، در محموله های کوچک، شاهد تقاضای بهتری به نسبت میلگرد و در نتیجه قیمت های بالاتری مواجه هستیم.

بررسی بازار فولاد در بحث حمل و نقل

بارگیری ها از ذوب آهن و اکثر کارخانجات سطح استان در حال عادی سازی است. رقم افزایش کرایه حدود ۲۰ الی ۳۰درصد می باشد. هر چند این افزایش بدون مجوز و یا نامه وزارت در حال انجام است. در روز چهارشنبه هفته گذشته بارگیری ها به اکثر نقاط از جمله انبارهای تهران، و استان های شمالی و جنوبی انجام شده است. امید آن که با رسیدن محموله های ذوبی به مقاصد، روال بارگیری به حال عادی بازگردد. فعلا تنها معضل ظاهرا در استان یزد و مربوط به کارخانه های بافق و ابرکوه است. در کل در روز پنج شنبه شاهد بازاری آرام و با حداقل تلاطم و تغییرات بودیم.

(با خدمات جهان آهن آشنا شوید.)

موضوعی که مدتی است باعث نارضایتی برخی از خریداران گردیده ، بحث تاخیر در بارگیری و ارسال کالا در برخی از مبادی است که بنا بر گزارشات رسیده این پروسه در این مبادی کمی طولانی شده و گزارش هایی از سمت برخی فعالان داشتیم که برخی از آن ها حتی بیش از ۱۵ روز است که در انتظار تحویل کالاهای خریداری شده خود هستند و هنوز موفق نگردیده اند.(از قیمت آهن اطلاع داشته باشید.)

از سمت ترابری خبرها اما مثبت شنیده می شود؛ شنیدیم که کانال های ارتباطی مبادی نواحی مختلف کشور به خصوص مبادی جنوبی؛ که بیشتر با اختلال ترابری مواجه بودند؛ به تدریج در حال بهبود و روان تر شدن هستند که امید آن می رود این تاخیرهای به وجود آمده تا اوایل هفته جاری مرتفع گردد.

موافقین ۰ مخالفین ۰

بهترین فرصت سرمایه گذاری در حال حاضر در کدام بازار است ؟

در صورت تدام روند فعلی نقدینگی به کدام سمت می رود؟

در روزهای جاری و با توجه به شرایط متلاطم بازار شاید سوالات زیادی در خصوص بهترین راه سرمایه گذاری برای شما عزیزان ایجاد شود. برخی بازارآهن آلات و برخی دیگر بازار ارز و طلا را بهترین راه سرمایه گذاری می دانند. به گفته منابع خبری اگر فعالان فعلی اقتصاد ایران را به دو دسته قدیم و جدید تقسیم کنیم با دو رویکرد متفاوت مواجه هستیم. تجربه ثابت می کند قشر بازاری و سنت گرا که صبورتر هستند، برخلاف نسل جدید، هنوز بازار پر ثبات ملک را بر بازارهای پر ریسک، ارز طلا و خودرو ترجیح می دهند و در کنار کار اصلی خود در این رشته هم مشغول به فعالیت هستند.(از قیمت آهن اطلاع داشته باشید.) نسل جدید که کم صبرتر هستند بازار های زود بازده مثل ارز و طلا و سکه و بورس را ترجیح می دهند و به دنبال گرفتن نوسان های شدید هستند.

اکنون یک سوال جدی مطرح است؛ با شرایط فعلی و سرکوب بازارهای زود بازده، آیا نظریه گروه اول ارجحیت دارد؟ و آیا حجم نقدینگی به این سمت هدایت می شود؟

هنوز برای پاسخ دادن به این سوال زود است.(با خدمات جهان آهن آشنا شوید.)

لازمه این کار گذر از یک دوره ثبات ارزی حداقل سه ماهه است. در غیر این صورت مجددا شاهد نوسانات در بازارهای کاذب خواهیم بود‌ تا تقریبا قشر جوان تر از بازارهای کاذب قطع امید کرده و به دنبال محل مطمئن تری برای سرمایه های خود باشند. در صورت عبور از این دوره سه ماهه ثبات اقتصادی می توان دو گزینه دیگر را هم ‌محتمل دانست. یکی بورس سرمایه و دیگری سپرده های بلند مدت بانکی

موافقین ۰ مخالفین ۰

اخبار بازار جهانی فولاد و تاثیر بر بازار ایران

اخبار رسیده حاکی از بر هم خوردن بازارهای فولاد منطقه و جهان دارد به طوری که حصار تعرفه سبب شده که مبحث تجارت بین المللی فولاد دچار ناهمگونی شود. فولاد سازان ترک ، هند ، روس ، چین در صادرات فولاد به مشکلاتی برخورد کرده اند که برای عبور از این مسایل در حال باز تعریف پروژه های داخلی هستند. ساخت فرودگاه ، مسکن اجتماعی ، توسعه حمل و نقل ریلی از جمله مواردی است که کشورها با استفاده از سرمایه گذاری خارجی در حال گسترش آن در داخل کشورهای خود می باشند. ایران نیز راهی جز استفاده از این متد ندارد اما در حاشیه این خبر سه نکته خدمتتان عرض می شود

 الف – مدیر نوکور قصد دارد برای مذاکره با جناب ترامپ به کاخ سفید برود او امیدوار است با نفوذی که در آن جا دارد بتواند گره بازار فولاد را به نوعی بگشاید.

از قیمت آهن اطلاع داشته باشید.

 ب- ایران در حال ساخت  ۳ سد بزرگ می باشد اطلاعات دریافتی حاکی است که کار تجهیز کارگاه دو تا از سدها آغاز شده است این دو سد در استان های جنوب غربی ساخته خواهند شد هنوز در خصوص سد سوم کاری صورت نگرفته است

با خدمات جهان آهن آشنا شوید.

ج – وضعیت شرکت های تولیدی کوچک فولادی در ترکیه چندان مساعد نیست و تعدادی از کارشناسان می گویند که اگر روند فعلی بازار جهانی ادامه پیدا کند ممکن است تا ژانویه ۲۰۱۹ برخی از آن ها اعلام ورشکستگی کنند

موافقین ۰ مخالفین ۰

ورود تقاضای جدید بازار فولاد را شوکه کرد !

 با توجه به این که روند کاهشی قیمت میلگرد و تیرآهن در روز گذشته از شیب نسبتا ملایم تری نسبت به دو روز ابتدایی هفته برخوردار بود؛ قسمتی از تقاضای در انتظار کاهش بیشتر؛ روز گذشته وارد بازار شد و لذا حجم خریدها دیروز از وضعیت نسبتا بهتری در مقایسه با دو روز قبل دیده شد؛ از همین رو برخی از مبادی در مواجه با کمی بهبود تقاضا؛ ترجیح دادند تا ادامه فروش متوقف و به فردا موکول گردد. در واقع بازار مقاطع در روز سه شنبه کاملا گیج و به نوعی نامنظم دیده شد که نشان از سیگنال ضعیف تقاضا دارد. به طور کلی در روز گذشته افزایش های  محدود در برخی مبادی مثل قیمت میلگرد راد همدان و قیمت میلگرد سیرجان شنیده شد.(با خدمات جهان آهن آشنا شوید.)کارخانجات محدوده استان اصفهان و یزد هنوز هم با مشکل حمل و نقل در مسیرهای طولانی مواجه هستند. به علاوه در برخی سایزها مثل میلگرد ۱۴ و ۱۶ با کاهش تولید و اتمام موجودی در این تولیدی ها ( مثل فولاد قائم ، فولاد بافق و ابرکوه و فولاد احرامیان ) مواجه هستیم که احتمالا باعث افزایش این محصولات شود. (از قیمت آهن اطلاع داشته باشید.)همچنین در بحث محموله های ذوبی روز گذشته برخی ردیف های تیرآهن های ذوبی غیر فعال شده است که احتمالا شاهد افزایش قیمت در این محصولات خواهیم بود. به نظر نمی رسد حجم این افزایش ها جدی و زیاد باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰

افزایش شدید قیمت میلگرد

بازار قراضه آهن باید مهار شود

در روزهای اخیر شاهد عدم همخوانی نرخ مواد اولیه فولادسازان دولتی با بخش خصوصی یا عدم همخوانی نرخ آهن اسفنجی با قراضه آهن می باشیم. بازار قراضه آهن باید مهار شود؛ با ادامه روند موجود، حوزه القایی محکوم به زوال و تعطیلی است. به گفته گزارشگر فولاد حدود سه ماه پیش، شاخص متوسط قیمت میلگرد آجدار حدود ۳۴۶۵ تومان به ازای هر کیلو ( توام با مالیات ارزش افزوده ) در بازار رصد شد؛ در همین زمان متوسط نرخ تقریبی قراضه آهن بنا بر گزارشات نرخ باکس حدود ۲۱۰۰ تومان برآورد شده بود؛(با خدمات جهان آهن آشنا شوید.) دیروز هم بنا بر داده های ثبت شده از همین بازار؛ متوسط قیمت میلگرد آجدار در بازار داخلی ۴۴۶۰ تومان محاسبه شده؛ و این درحالی است که متوسط نرخ قراضه آهن در روز گذشته حدود ۳۱۰۰ تومان گزارش شده است.از قیمت آهن اطلاع داشته باشید.

نکته قابل تامل این که در هر دو نقطه مورد قیاس؛ مجموع مارجین های ناخالص نورد و شمش القایی حدود ۱۳۰۰ تومان و تقریبا ثابت دیده می شود؛ این افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت میلگرد در واقع با لطفی که حوزه ‌های نورد و فولادسازان خصوصی برای بازار قراضه آهن انجام داده اند؛ طی سه ماه گذشته بنا بر خوش خدمتی صورت گرفته آن ها؛ به بخش قراضه آهن منتقل شده است؛ بخشی که بنا بر محدودیت های دسترسی و پیچ و خم های هزار توی آن به این سادگی ها عقب ‌نشینی نخواهد کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰

وضعیت بازار فولاد

وضعیت فعلی بازار فعلا به واسطه شرایط حاکم به نفع مصرف ‌کننده نهایی تغییر وضعیت داد

بازار فولاد هفته جاری را نیز در اوج بی رمقی آغاز کرد به طوری که شاهد کاهش و یا ثبات در اکثر حوزه ها خصوصا قیمت پروفیل قوطی و میلگرد می باشیم. به نظر می رسد که بارندگی های گسترده و تغییرات آب و هوایی به کمک مشکلات ترابری آمده تا با همراهی محدودیت ‌های موجود در حوزه های صادراتی و روند نزولی قیمت های جهانی؛ بازار فولاد داخلی را از حالت بی رمق به وضعیت انجماد نزدیک تر نماید. به گفته گزارشگر فولاد علی رغم این که خبرهای منتشره حاکی از عادی شدن وضعیت ترابری در اکثر مبادی کشور بوده ؛ با خدمات جهان آهن آشنا شوید.

اما گزارشات رسیده و شنیده ها از برخی از آهن فروشیها بیان کننده این نکته است که برخی از کالاهای خریداری شده آن ها  تقریبا از ۲۰ روز گذشته تا به امروز؛ هنوز تحویل داده نشده و این مشکل که به طور مشخص متاثر از اختلالات ترابری بوده هنوز به طور کامل به حالت عادی تغییر وضعیت نداده است.

از طرفی تغییرات آب و هوایی و بارش های پیوسته و به طور کلی ورود به نیمه دوم سال و کاهش قابل توجه تقاضای مصرفی هم عامل مهم دیگری بود که در کنار اختلالات ترابری و برخی متغیرهای دیگر؛ موجب شد تا تغییر وضعیت به وجود آمده افزایشی قیمت پروفیل قوطی و سایر محصولات متاثر از مهندسی عرضه؛ تنها یک روز دوام آورده و مجددا بازار وارد فاز سکوت و رکود گردد.

از قیمت آهن اطلاع داشته باشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰

قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن و محصولات فولادی یکی از موضوعاتی هست که توجه تعداد زیادی از افراد را به خود جلب کرده است. تیرآهن یکی از محصولات فولادی مورد استفاده در ساختمان و سازه ها است که به عنوان ستون، خرپا و در پل ها کاربرد دارند. به همین دلیل است که ساختمان سازها و افرادی که حیطه شغلی آنها به ساختمان مربوط می شود تغییرات قیمت تیر آهن را بررسی می کنند.با خدمات جهان آهن آشنا شوید.

قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن بر اساس عوامل مختلف محاسبه می شود. عوامل موثر در محاسبه قیمت علاوه بر شرایط بازار و بورس ، تولید کننده، طول تیرآهن، استاندارد تیرآهن که بر روی وزن آن تاثیر می گذارد است. به عبارت دیگر معیار پایه برای محاسبه قیمت تیر آهن سایز آن است. البته باید به محل تحویل کالا هم توجه کرد.

از قیمت آهن اطلاع داشته باشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰