در صورت تدام روند فعلی نقدینگی به کدام سمت می رود؟

در روزهای جاری و با توجه به شرایط متلاطم بازار شاید سوالات زیادی در خصوص بهترین راه سرمایه گذاری برای شما عزیزان ایجاد شود. برخی بازارآهن آلات و برخی دیگر بازار ارز و طلا را بهترین راه سرمایه گذاری می دانند. به گفته منابع خبری اگر فعالان فعلی اقتصاد ایران را به دو دسته قدیم و جدید تقسیم کنیم با دو رویکرد متفاوت مواجه هستیم. تجربه ثابت می کند قشر بازاری و سنت گرا که صبورتر هستند، برخلاف نسل جدید، هنوز بازار پر ثبات ملک را بر بازارهای پر ریسک، ارز طلا و خودرو ترجیح می دهند و در کنار کار اصلی خود در این رشته هم مشغول به فعالیت هستند.(از قیمت آهن اطلاع داشته باشید.) نسل جدید که کم صبرتر هستند بازار های زود بازده مثل ارز و طلا و سکه و بورس را ترجیح می دهند و به دنبال گرفتن نوسان های شدید هستند.

اکنون یک سوال جدی مطرح است؛ با شرایط فعلی و سرکوب بازارهای زود بازده، آیا نظریه گروه اول ارجحیت دارد؟ و آیا حجم نقدینگی به این سمت هدایت می شود؟

هنوز برای پاسخ دادن به این سوال زود است.(با خدمات جهان آهن آشنا شوید.)

لازمه این کار گذر از یک دوره ثبات ارزی حداقل سه ماهه است. در غیر این صورت مجددا شاهد نوسانات در بازارهای کاذب خواهیم بود‌ تا تقریبا قشر جوان تر از بازارهای کاذب قطع امید کرده و به دنبال محل مطمئن تری برای سرمایه های خود باشند. در صورت عبور از این دوره سه ماهه ثبات اقتصادی می توان دو گزینه دیگر را هم ‌محتمل دانست. یکی بورس سرمایه و دیگری سپرده های بلند مدت بانکی