all in two

قیمت آهن ، قیمت روز آهن ، قیمت آهن آلات

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

بازار فولاد در جهان

به طور کلی می توان تغییرات زیر در بازار فولاد رخ داده است:

فولاد

  • افزایش تقاضا و خرید بیلت CIS در جنوب شرقی آسیا
  • کاهش قیمت کویل نورد گرم آمریکا در هفته گذشته با وجود افزایش قیمت نسبی مواد اولیه
  • بازار HRC چین در ۵ نوامبر پایدار بود اما به محض بالا رفتن روند صادرات، قیمت ها کاهش یافت.
  •  قیمت های پایین HRC وارداتی ویتنام در مقابل عرضه و تقاضای ضعیف
  • قیمت لوله آمریکا پس از افزایش موجودی و کاهش تقاضا نیز کاهش یافت.
  • تداوم افزایش قیمت انواع ورق گرم ارائه شده فولاد مبارکه اصفهان در بورس کالا
قیمت آهن را به روز دریافت کنید.

مواد خام

• تقاضای ضعیف و نگرانی های معامله گران باعث کاهش قیمت قراضه ژاپن در بازارهای آسیایی
• احتمال فعالیت ضعیف بازار نقدی سنگ آهن در سال ۲۰۱۹
• تقاضا برای شمش آهنی صادراتی برزیل در طول هفته بعلت انتظار کاهش موجودی با آغاز فصل بارانی، افزایش داشته است.
• قیمت داخلی قراضه ترکیه با کاهش قیمت های داخلی میلگرد افت داشته است، این در حالی است که قیمت قراضه وارداتی به ترکیه افزایش داشته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰

هر کیلو تسمه در بازار آهن

هر کیلو تسمه ۴۰x ۵ با مبلغ ۴ هزار و ۳۶۰ تومان در بازار محصولات فولادی خرید و فروش می‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت تسمه در بازار آهن به شرح زیر است:
هر کیلو تسمه در بازار آهن چند؟
هر کیلو تسمه در بازار آهن چند؟
به روز قیمت آهن را دریافت کنید.
موافقین ۰ مخالفین ۰

بازیافت فولاد

بازیافت فولاد

محصولات فولادی از آنجایی که از دوام و استقامت بالایی برخوردار هستند ، همواره قابل استفاده و استفاده مجدد هستند.  استفاده از فولاد بازیافت شده از تخریب محیط زیست جلوگیری می کند. محصولات فولادی که از این مواد بازیافتی ساخته می شوند به جای سنگ آهن از مواد اولیه آنها مواد بازیافتی است. هر چند بعضی از محصولات را نمی توان بازیافت کرد. فولاد را به عنوان قابل بازیافت ترین ماده معدنی می توانی بارها بازیافت و استفاده نمود بدون آنکه خاصیت خود را از دست بدهد. استفاده از فولاد بازیافت شده و قراضه ها ضمن جلوگیری از اتلاف منابع طبیعی و بالا بردن بازدهی، از میزان آلاینده های دی اکسید کربن می کاهد.

قیمت آهن را به روز دریافت کنید.

در آمریکا کارخانجات فولاد، تمامی فولاد خود را از بازیافت و بازگردانی قراضه های فلزی می سازند. و با استفاده از  نیروی برق جهت تولید قوس الکتریکی برای ذوب فلزات از تولید آلودگی جهت ساخت فولاد از سنگ آهن جلوگیری می کنند. یک کارخانه می تواند یک تن فولاد را با 10 درصد کاهش آثار گرمایشی بر روی کره زمین و با مصرف انرژی کمتر نسبت به مقادیر میانگین در اروپا تولید کند. همچنین محصولات با مواد اولیه کمتر تولید می شود که مستحکم تر، سبک تر و اقتصادی تر می باشند.  مهمترین فایده کاهش وزن را می توان در کاربردهایی همهچون جرثقیل سیار و جرثقیل های بارگیری نصب شده روی کامیون یا تریلر و تجهیزات مخصوص جابجایی بار مشاهده نمود.

با خدمات جهان آهن آشنا شوید.

موافقین ۰ مخالفین ۰

افزایش صادرات ماهانه ذوب آهن اصفهان

افزایش صادرات ماهانه ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان تنها صادر کننده عمده فولاد بود که در ماه هفتم سال رشد صادرات سالانه خود را حفظ کرده است، ذوب آهن اصفهان با 39،190 تن صادرات آهن آلات، نسبت به سال گذشته افزایشی 59 درصدی داشته است.

به گزارش فایننشبال تریبون این شرکت در واقع شاهد افت صادرات ماهانه در سه گروه اصلی: تیرآهن، میلگرد و "سایر آهن آلات و محصولات فولادی" بوده است. شرکت ذوب آهن در طول ماه هفتم، 1،091 تن تیرآهن صادر کرده، و درصد کاهش سالیانه ی آن 86 است. همچنین طبق این گزارش 1852 تن نیز میلگرد صادر کرده است، که 69 درصد کمتر از سال قبل است.

خوب است بخوانید : بروزترین قیمت آهن

با این حال، صادرات ورق های رول  این کاهش ها را جبران کرده و در عملکرد ماهانه خود رشد سالانه صادرات را به ثبت رسانده است.  این شرکت 2.492 تن محصولات رولی صادر کرده که افزایشی در حد 115٪ داشته است.  همچنین 33،755 تن شمش فولاد (اینگت) صادر کرده است.

در یک چشم انداز هفت ماهه، این شرکت رشد سالانه در رده های تیرآهن و میلگرد را ثبت نمود.صادرات 74112 تن تیرآهن و 108،196 تن میلگرد توسط ذوب آهن اصفهان، طی هفت ماه نخست سال جاری به ترتیب به میزان 16 و 26 درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

این صادرکننده فولاد 252486 تن آهن آلات از گروه " سایر محصولات فولادی" و 23624 تن ورق رول صادر کرده که میزان کاهش سال به سال آن ها به ترتیب برابر 49 و 36 درصد بوده است. همچنین 147996 تن اینگت در طول هفت ماه گذشته صادرات داشته است.

با خدمات جهان آهن آشنا شوید.


سایر تولید کنندگان

در طول هفت ماه نخست امسال، تقریبا تمام تولید کنندگان دیگر، از جمله شرکت فولاد هرمزگان و شرکت فولاد خراسان، آمار صادراتی منفی را ثبت کردند.

اولی صادر کننده 456،972 تن اسلب، با میزان 27 درصد کاهش نسبت به سال گذشته بوده است، در حالی که دومی صادر کننده 51،694 تن میلگرد بود، که نسبت به صادرات آن در دوره مشابه سال قبل 29 درصد کاهش داشته است.

شرکت فولاد خراسان طی ماه هفتم سال جاری 15،141 تن میلگرد صادر کرد که 73٪ افزایش داشته است. صادرات بلوم آن نیز در آن ماه به صفر کاهش یافت.
در ماه هفتم، شرکت فولاد هرمزگان 41،626 تن اسلب را در اختیار داشت که از 39٪ رشد سال به سال بهر مند بود است. 

شرکت فولاد کاوه جنوب تنها صادرکننده فولاد بود که هم در هفت ماهه نخست سال و هم در طول ماه هفتم نسبت به بازه های زمانی مشابه در سال قبل آمار صعودی داشت. 
در طول ماه هفتم، این شرکت 78.500 تن بیلت را صادر کرد که از 78٪ افزایش سال به سال برخوردار بوده است. صادرات بیلت آن در طول هفت ماه نخست سال به 497،500 تن رسید و رشد سالانه 22 درصد را به ثبت رسانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰

کاهش صادرات فولاد

عضو هیات مدیره انجمن فولاد دلایل زیر را برای کاهش صادرات فولاد اعلام کرد هر چند با وجود تحریم ها و بر اثر آن کاهش صادرات نفت باید در راستای صادرات محصولات غیر نفتی جایگزین شود:

خوب است بخوانید : بروزترین قیمت آهن

  1. افزایش هزینه های مربوط به تولید و بی ثبات بودن بازار.
  2. افزایش نرخ ارز ، که باعث افزایش قیمت فولاد شده است
  3. تحریم ها به عنوان یک عامل خارجی تمایل خریداران را به خرید اجناس ارزان افزایش داده است
  4. طرح پیمان سپاری ارز : این طرح صادرکنندگان را موظف به عقد تعهدنامه برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات قبل از انجام صادرات می کند. طبق این طرح صادر کننده متعهد است که ارز حاصل از فروش کالا به خارج را تا زمان معینی به کشو انتقال و بر اساس نرخ تعیین شده از  سوی بانک مرکزی به یکی از بانک های مجاز بفروشد و مدرک واریزنامه پیمان ارزی را دریافت کند. این امر باعث شده که خیلی از صادرات کنندگان از صادرات فولاد به کشورهای همسایه را متوقف کنند. پیمان‌سپاری ارزی، یکی از ابزارهای سیاست کنترل ارز (foreign exchange control) است.
به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد،  کاهش صادرات فولادسازان بزرگ کشور عمدتا ناشی از ۴ عامل تحریم، لغو مجوز صادرات ریالی به عراق و افغانستان، الزام به مازاد عرضه داخلی بر اساس دستورالعمل تنظیم بازار صمت و کاهش قیمت های بین المللی است.

درمجموع حجم صادرات فولادسازان بزرگ در مهر ماه ۳۶۴ هزار تن و در ۷ ماهه اول سال ۳ میلیون و ۸۷۹ هزار تن بود.

بیشترین حجم صادرات در مهر ماه همچنان به فولاد خوزستان تعلق دارد که ۱۴۳ هزار تن بود. این شرکت همچنین در ۷ ماهه اول سال یک میلیون و ۳۴۱ هزار تن فولاد صادر کرده است.





موافقین ۰ مخالفین ۰

خام فروشی سنگ آهن

سنگ آهن به عنوان ماده اولیه معدنی که برای تولید فولاد به کار می رود در چرخه  تولید نقش شایانی دارد. حال این سوال مطرح می شود که فروش خام سنگ آهن چه تاثیری بر تولید و هزینه ها خواهد داشت؟


از بروزترین قیمت آهن اطلاع پیدا کنید.


در راستای افق 1404 و اجرای طرح جامع فولاد کشور نیاز کشور به سنگ آهن تا 8 سال آینده 162 میلیون تن می باشد. در حالی که بر اساس برآورد فعلی میزان ذخائر سنگ آهن حدود 130 میلیون تن خواهد بود. پس می توان مشاهده نمود که کشور با خطر کمبود سنگ آهن روبرو خواهد شد.


قیمت سنگ آهن ایرانی نسبت به استرالیا و برزیل کمتر می باشد. علاوه بر اینکه به خاطر افزایش هزینه حمل دریایی، تحریم ها ، فروشندگان ایرانی برای اینکه بتوانند سهم خود را در بازار حفظ کنند  و در بازار صادراتی حاضر باقی بمانند باز مجبور به کاهش قیمت خود می شوند.
با خدمات جهان آهن آشنا شوید.

موافقین ۰ مخالفین ۰

بازیافت ضایعات

به طور کلی فولاد بیشترین حجم تولید را در میان فلزات دارد و نسبت به سایر فلزات ارزان تر است و تا به امروز بالاترین ارزش ناخالص را نیز داشته است. از فولاد عمدتاً در سازه ها، ساختمان ها، ماشین آلات، تجهیزات، دستگاه ها و خودروسازی استفاده میشود. بنابراین بیشترین مواد بازیافتی در صنایع را می توان در موارد فوق جستجو نمود.

قراضه ضایعات فلزی تا چند سال پیش کالای با ارزشی حساب نمی شد، اما امروزه به دلیل افزایش مصرف فولاد و سایر ترکیب های فلزی در دنیا از رشد قابل توجهی برخوردار شده است. از این روز بازار قراضه فولادی یکی از بازارهای مهم به حساب می آید . استفاده از ضایعات قراضه به عنوان منبعی برای تولید فولاد اهمیت آن را بالاتر می برد.

خوب است از قیمت آهن اطلاع پیدا کنید

قراضه داخلی طی همه مراحل فولاد سازی و تولید محصول به دست می آید. فولاد مذاب از کوره به صورت شمش، تختال و شمشال ریخته میشود. ریخته گری شمش با نورد اولیه دنبال شده و مقادیر بالایی قراضه به صورت پوسته، برشهای انتهایی و زائده ها تولید میشود. این قراضه به راحتی در واحد مربوطه جمع آوری شده و بر اساس نوع آلیاژ آن تفکیک میگردد. با توجه به آنکه اغلب واحدهای نورد فولاد ظرفیت فولادسازی خام را نیز دارند، این نوع قراضه ها از آن واحد خارج نمی شوند. لذا قراضه های داخلی از چرخه صنعت فولاد خارج نشده و در آمارهای مربوط به بازیافت فولاد ثبت نمی گردد.


موافقین ۰ مخالفین ۰

در مورد تحریم های ۱۳ آبان سوالات زیادی پرسیده می شود.

در مورد تحریم های ۱۳ آبان سوالات زیادی پرسیده می شود.

خروج ترامپ از برجام باعث عقب نشینی بسیاری از شرکت های اروپایی شد. همچنین پروسه کاهش خرید نفت ایران از چند ماه قبل کلید خورده است. امضای fatf, اتصال یکی از بانک های ایرانی به سوییفت و تضمین خرید نفت ایران از جانب اروپا اثر تحریم های ترامپ را تا حد زیادی خنثی می کند، اما در چند ماه گذشته بازی روانی سنگینی علیه ایران راه افتاد که باعث رشد قیمت دلار, سکه و احتکار کالا از طرف عده ای سودجو شد.

با خدمات جهان آهن آشنا شوید.

به گفته بسیاری از کارشناسان تحریم های ترامپ تاثیر ناچیزی بر اقتصاد ایران دارد، شاید جلوی جذب سرمایه گذاری خارجی را بگیرد، اما نمی تواند کشور ما را به سمت فلج شدن پیش ببرد زیرا وضعیت سیاسی و روابط دیپلماتیک ما خیلی بهتر از سال ۹۲ است، پس نگران بازار سهام نباشید.

شرکت های صادراتی ما هم محصولاتشان را به راحتی به فروش می رسانند (شاید ۵ تا ۱۰% کاهش حجم فروش داشته باشند). دنیا به مواد معدنی و نفت ما نیاز دارد. کافی است به موجودی های انبار فلزات اساسی فولاد و کیفیت نفت سنگین ایران در بازارهای جهانی توجه کنید.

از جدیدترین قیمت آهن آگاهی بیابید.



موافقین ۰ مخالفین ۰

آهن اسفنجی چیست؟

آهن اسفنجی، محصول حاصل از احیای مستقیم سنگ آهن میباشد. (منظور از سنگ آهن، همان گندله میباشد) در عملیات احیای مستقیم، بدون نیاز به ذوب سنگ آهن، اکسیژن آن حذف میشود. آهن اسفنجی منبعی با عیار بالا برای ساخت آهن و فولاد است که از بازیافت کانی‌ آهن طبیعی یا فرآوری شده بدون رسیدن به دمای ذوب، به دست می آید.
شکل ظاهری آن بصورت قطعات کروی (گندله) متخلخل یا اسفنج گونه میباشد که دلیل نامگذاری آن هم، همین ظاهر اسفنجی این محصول میباشد. در این روش گندله سنگ آهن که دارای عیار ۶۷% می باشد احیا گردیده و حاصل آن آهن اسفنجی با متالیزاسیون fe  بدست می آید.

آهن اسفنجی، از احیای مستقیم سنگ آهن بدست می آید و اصطلاحا به آن DRI نیز گفته میشود.

« قیمت آهن  را مشاهده کنید»

آهن اسفنجی پس از ذوب و احیا در فولاد سازی، در فرآیند ریخته گری به شکل محصولات مورد نیاز در می‌آید و به سه شکل اسلب، بیلت و میلگرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه در حدود ۵% از فولاد جهان از آهن اسفنجی تولید می‌شود و این روند رو به افزایش است.

 

کاربرد اصلی آهن اسفنجی:

 

آهن اسفنجی جایگزین مناسبی برای ضایعات آهن میباشد بنابراین میتوانیم درصد بالایی از مواد اولیه جهت تامین ذوب مورد نیاز واحدهای فولادسازی را بجای استفاده از ضایعات، از طریق آهن اسفنجی تامین کنیم. بنابراین میتوانیم درصد بالایی از مواد اولیه جهت تامین ذوب مورد نیاز واحدهای فولادسازی را بجای استفاده از ضایعات، از طریق آهن اسفنجی تامین کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰

آهن

آهن دارای سطوح صاف و نقره‌ای براق مایل به رنگ خاکستری‌ست اما وقتی در هوا با اکسیژن ترکیب می‌شود به رنگ قرمز یا قهوه‌ای در می‌آید که به آن‌ها اکسید دارای ترکیبات آهن یا زنگ گفته می‌شود.
آهن خالص فلز است، اما به ندرت در این شکل روی سطح زمین یافت می‌شود زیرا در حضور اکسیژن و رطوبت به آسانی اکسیده می‌شود. به منظور به دست آوردن فلز آهن، اکسیژن باید از سنگ معدن‌های طبیعی توسط کاهش شیمیایی حذف شود.
خواص آهن را می‌توان با تولید آلیاژهایی از آن با استفاده از فلزات متنوع گوناگون (و بعضی غیر فلزها به ویژه کربن و سیلیکون) اصلاح نمود و فولادها را ایجاد کرد.

اصطلاح فولاد یا پولاد برای آلیاژهای آهن که بین ۰٫۰۰۲ درصد تا ۲٫۱ درصد وزن خود کربن دارند بکار می‌رود. خواص فولاد به درصد کربن، عناصر آلیاژی و عملیات حرارتی قابل کنترل است. برای ساختن فولاد، دو روش عمده وجود دارد. روش اول استفاده از آهن اسفنجی و کوره‌های قوس الکتریکی برای ذوب آهن اسفنجی و سپس آلیاژسازی است. روش دوم استفاده از آهن خام (آهن تولید شده در فرایند احیای غیرمستقیم) و سوزاندن کربن اضافی آن است. طی این فرایند میزان کربن آهن خام از بازهٔ ۵٫۳ تا ۶ به ۲٫۰ تا ۱٫۵ درصد وزنی کاهش می‌یابد، سپس عناصر دیگر در آن افزوده می‌شوند تا ترکیب مورد نظر بدست آید.


قیمت آهن بعنوان یکی از کالاهای بورسی تحت تاثیر قیمت اجزاء تشکیل دهنده آهن تعیین می شود. به همین دلیل باید از قیمت روز آهن آلات در بازار برای خرید آگاهی داشت. ولی از آنجا که قیمت مواد اولیه وابسته به قیمت دلار هست می توان گفت که قیمت دلار بر قیمت آهن در بازار عرضه و تقاضا وابسته است. قیمت روز آهن آلات به صورت لحظه ای محاسبه و خرید و فروش می شود.

قیمت گذاری سنگ آهن

از لحاظ لغوی قیمت گذاری عبارت است از فرایند تعیین قیمت برای خرید و فروش کالا یا خدمات. محصولات سنگ آهنی در بازارهای جهانی بر حسب عرضه و تقاضا تعیین قیمت می شوند . که این یک قیمت گذاری ایده آل هست. در کشور ایران هم اگر قرار باشد این قیمت گذاری اعمال شود باید کارخانه های فولاد هم قیمت مواد معدنی را قیمت درب کارخانه در نظر بگیرند تا قیمت گذاری آنها مانند بازارهای جهانی شود.



موافقین ۰ مخالفین ۰