به طور کلی فولاد بیشترین حجم تولید را در میان فلزات دارد و نسبت به سایر فلزات ارزان تر است و تا به امروز بالاترین ارزش ناخالص را نیز داشته است. از فولاد عمدتاً در سازه ها، ساختمان ها، ماشین آلات، تجهیزات، دستگاه ها و خودروسازی استفاده میشود. بنابراین بیشترین مواد بازیافتی در صنایع را می توان در موارد فوق جستجو نمود.

قراضه ضایعات فلزی تا چند سال پیش کالای با ارزشی حساب نمی شد، اما امروزه به دلیل افزایش مصرف فولاد و سایر ترکیب های فلزی در دنیا از رشد قابل توجهی برخوردار شده است. از این روز بازار قراضه فولادی یکی از بازارهای مهم به حساب می آید . استفاده از ضایعات قراضه به عنوان منبعی برای تولید فولاد اهمیت آن را بالاتر می برد.

خوب است از قیمت آهن اطلاع پیدا کنید

قراضه داخلی طی همه مراحل فولاد سازی و تولید محصول به دست می آید. فولاد مذاب از کوره به صورت شمش، تختال و شمشال ریخته میشود. ریخته گری شمش با نورد اولیه دنبال شده و مقادیر بالایی قراضه به صورت پوسته، برشهای انتهایی و زائده ها تولید میشود. این قراضه به راحتی در واحد مربوطه جمع آوری شده و بر اساس نوع آلیاژ آن تفکیک میگردد. با توجه به آنکه اغلب واحدهای نورد فولاد ظرفیت فولادسازی خام را نیز دارند، این نوع قراضه ها از آن واحد خارج نمی شوند. لذا قراضه های داخلی از چرخه صنعت فولاد خارج نشده و در آمارهای مربوط به بازیافت فولاد ثبت نمی گردد.